PODCZAS PIERWSZEGO DNIA OBECNOŚCI NA E3 NINTENDO SKUPIŁO SIĘ NA GRZE THE LEGEND OF ZELDA: BREATH OF THE WILD

Podczas pierwszego dnia swojej obecności na targach gier wideo E3, Nintendo skupiło uwagę fanów na nigdy wcześniej nie pokazywanych długich fragmentach gier The Legend of Zelda: Breath of the Wild oraz Pokémon Sun i Pokémon Moon. Pozostała część wtorkowego Nintendo Treehouse: Live poświęcona została pokazaniu dodatkowych cech gry The Legend of Zelda: Breath of the Wild. Rozległe demo tego tytułu dostępne na E3 stanowi zaledwie ułamek całej gry, ale głębia oferowanego doświadczenia znacznie wykracza poza obszar pokazywanej mapy. Chociaż The Legend of Zelda: Breath of the Wild prezentowane było przez cały dzień, to dopiero początek tej przygody, której akcja rozgrywa się w otwartym świecie.

Poniżej przedstawiamy skrót wtorkowych nowości. Aby dowiedzieć się więcej na temat The Legend of Zelda: Breath of the Wild, odwiedź stronę http://e3.nintendo.com/videos, na której można obejrzeć poszczególne fragmenty Nintendo Treehouse: Live i nie tylko.

Świątynie Prób (Shrines of Trials): Ponad 100 świątyni jest rozsianych po całym świecie, zadaniem graczy jest ich znalezienie, co niekiedy samo w sobie jest nie lada wyczynem. Świątynie oferują wiele wyzwań, którym można podołać na różne sposoby. Aby uzyskać Kulę Duszy (Spirit Orb) od mnichów, którzy je zaprojektowali, gracze muszą stawić czoła wielu przeciwnościom i rozwiązać mnóstwo łamigłówek.

Runy (Runes): podczas przeczesywania świątyni, gracze mogą zdobyć Runy. Na przykład Magnezowe Runy pomogą Linkowi w podnoszeniu metalowych przedmiotów i rzucaniu nimi. W grze można znaleźć dwa rodzaje Zdalnych Bomb (Remote Bomb): kulista, która się toczy i sześcienna, pozostająca w miejscu. Runy Zastoju (Stasis Rune) na chwilę zatrzymują ruchome obiekty, natomiast Runy Krioniczne (Cryonis Rune) zamrożą wodę i sprawią, że pojawi się lodowa kolumna.

Broń i walka: w grze można znaleźć szeroką gamę broni, część z niej nigdy wcześniej nie pojawiła się w serii. Gracze muszą znaleźć broń lub odebrać ją pokonanym wrogom i pamiętać o tym, że w przypadku częstego używania szybko się ona zużyje. Możliwe jest też wykorzystywanie manewrów ofensywnych i defensywnych w celu tymczasowego spowolnienia czasu i wyprowadzenia dziesiątek ciosów.

Jedzenie: Gra jest pod wieloma względami oryginalna i wprowadza do serii wiele nowych elementów. Tym razem w odzyskiwaniu sił pomoże Linkowi pożywienie. Link żywi się różnymi rzeczami, które znajdzie w swoim środowisku, takimi jak jabłka czy grzyby. W celu zdobycia jedzenia może również polować. Surowe jedzenie w średnim stopniu poprawi jego zdrowie, ale wynikiem gotowania przy wykorzystaniu różnych składników będą potrawy dające efekty, takie jak utrzymująca się przez pewien czas odporność na zimno lub ciepło.

Klimat: Link musi ubierać się adekwatnie do pogody, ponieważ na swojej drodze natrafi na śnieżne obszary i gorące pustynie. W celu zachowania zdrowia i odpowiedniej temperatury ciała powinien się odpowiednio ubrać, ogrzać ciepłem pochodni czy nawet coś zjeść. Link musi również zachować ostrożność w czasie burzy – jeśli podczas ulewy ma przy sobie metalowe przedmioty, może spodziewać się, że przyciągną one mordercze pioruny.

Obsługa amiibo: Została ujawniona nowa seria figurek amiibo powiązanych z grą oraz ogłoszono, że amiibo Wolf Link z The Legend of Zelda: Twilight Princess HD będzie z nią kompatybilne. Po stuknięciu figurką amiibo Wolf Link w GamePada Wii U Wolf Link zaatakuje wrogów. Początkowo ma trzy serca, ale ich ilość może być zwiększona po ukończeniu misji w Jaskini Cieni i wykorzystaniu zapisanego stanu gry z The Legend of Zelda: Twilight Princess HD. Wolf Linka można przywołać raz dziennie. Zniknie, kiedy wszystkie jego serca się wyczerpią,   jednak powróci po użyciu amiibo następnego dnia.

Premiera The Legend of Zelda: Breath of the Wild na Wii U odbędzie się w 2017 roku. W tym samym czasie zostanie wydana wersja na nową konsolę Nintendo o nazwie kodowej NX.

Podczas drugiego dnia Nintendo Treehouse: Live na pytania odpowiadali twórcy Pokémon GO oraz zaprezentowano ujawnione wcześniej gry na Wii U i Nintendo 3DS, takie jak Paper Mario: Color Splash, Rhythm Paradise Megamix, Tokyo Mirage Sessions #FE, Monster Hunter Generations i Dragon Quest VII: Fragments of the Forgotten Past. Ujawniono również nowe RPG na Nintendo 3DS. Wszystkie te informacje zostaną opisane w osobnej wiadomości.

Szczegóły na temat obecności Nintendo na targach E3 (w języku angielskim) można uzyskać na stronie http://www.nintendo.co.uk i prowadzonym przez Nintendo of America portalu http://e3.nintendo.com. Aby być na bieżąco, warto śledzić profil Nintendo UK na Twitterze http://twitter.com/nintendouk oraz oficjalny profil dystrybutora Nintendo Polska na Facebooku.

Uwagi:

Ostateczna terminologia w planowanych grach może się nieco różnić.

Więcej informacji – w języku polskim:

Strona internetowa Nintendo: https://www.nintendo.pl

Strona internetowa ConQuest entertainment: http://www.cqe.pl

Dystrybutor Nintendo Polska na Facebooku: https://www.facebook.com/dystrybutornintendopl

Więcej informacji – w języku angielskim:

Strona internetowa Nintendo 3DS http://www.nintendo3ds.co.uk

Strona internetowa Bravely Second: End Layer http://www.nintendo.co.uk/bravelysecond

Nintendo of Europe na Twitterze https://twitter.com/nintendoeurope

Nintendo UK na Twitterze https://twitter.com/nintendouk

Nintendo na Facebooku: https://www.facebook.com/Nintendo

Nintendo 3DS na Facebooku: https://www.facebook.com/Nintendo3DS

Nintendo UK na YouTube’ie http://www.youtube.com/NintendoUK

Nintendo UK na Twitchu http://www.twitch.tv/nintendouk

Nintendo of Europe na Twitchu http://www.twitch.tv/team/nintendo

Nintendo of Europe na Instagramie https://instagram.com/nintendoeurope

Nintendo UK na Instagramie https://instagram.com/nintendouk/